:: سال 7، شماره 1 - ( 3-1399 ) ::
دوره 7 شماره 1 صفحات 15-7 برگشت به فهرست نسخه ها
فراوانی انواع کلمات تردید و یقین در مقالات پزشکی و آموزش زبان انگلیسی
مهدی سرخوش* ، نازیلا فرخ اسلاملو
گروه زبان‌های خارجی، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه ارومیه، ارومیه، ایران ، m.sarkhosh@urmia.ac.ir
چکیده:   (3449 مشاهده)
سابقه و هدف: تحقیق حاضر برای به دست آوردن بینش عمیق و دستیابی به دقت بیشتر در استدلال و نوشتن مقالات دانشگاهی به بررسی انواع و فراوانی کلمات تردید و یقین استفاده شده در مقالات رشته­‌های آموزش زبان انگیسی و پزشکی در مجلات خارجی و داخلی نوشته شده به زبان انگلیسی می‌­پردازد.
مواد و روش‌ها: پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که شامل ۶۰ مقاله تحقیقی می­‌باشد. مقالات داخلی آموزش زبان انگلیسی که درباره روش­‌های نوین تدریس بودند از مجلات نمایه شده در پایگاه اسکاپوس و مقالات پزشکی داخلی که مداخله­‌ای بوده از پایگاه پابمد انتخاب شدند. مقالات خارجی هر دو رشته از مجلاتی که ضریب تاثیرشان بالای یک بود و در ISI نمایه می‌­شدند انتخاب شدند که طبق طبقه‌­بندی ابزارهای لغوی هلمز با تاکید بر کلمات تردید و یقین و با استفاده از آزمون خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند.
یافته‌ها: نتایج حاصل تفاوت معناداری در استفاده از کلمات تردید و عدم وجود تفاوت معنادار در استفاده از کلمات یقین در میان واژگان استفاده شده در مقالات دانشگاهی آموزش زبان انگلیسی و پزشکی را نشان می‌­دهد که حاکی از استفاده نادرست از این کلمات توسط نویسندگان غیر­بومی در نوشتن مقالات دانشگاهی می­‌باشد.
نتیجه‌گیری: تحقیق حاضر نشان‌­دهنده­‌ی درصد بالای استفاده از کلمات تردید در مقالات آموزش زبان انگلیسی نسبت به مقالات پزشکی می­‌باشد که استفاده نادرست از آن­ها توسط نویسندگان، پیامدهای ناخوشایندی در مقابل پیشرفت مهارت نوشتن مقالات دانشگاهی به زبان انگلیسی خواهد داشت.
واژه‌های کلیدی: تردید، یقین، پزشکی، آموزش زبان انگلیسی، مقاله
متن کامل [PDF 612 kb]   (1483 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: عمومى



XML   English Abstract   Print



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 7، شماره 1 - ( 3-1399 ) برگشت به فهرست نسخه ها