TY - JOUR JF - babol-csj JO - CJS VL - 7 IS - 1 PY - 2020 Y1 - 2020/5/01 TI - Frequency and Types of Hedges and Boosters in Academic Medical and Teaching Research Articles TT - فراوانی انواع کلمات تردید و یقین در مقالات پزشکی و آموزش زبان انگلیسی N2 - سابقه و هدف: تحقیق حاضر برای به دست آوردن بینش عمیق و دستیابی به دقت بیشتر در استدلال و نوشتن مقالات دانشگاهی به بررسی انواع و فراوانی کلمات تردید و یقین استفاده شده در مقالات رشته­‌های آموزش زبان انگیسی و پزشکی در مجلات خارجی و داخلی نوشته شده به زبان انگلیسی می‌­پردازد. مواد و روش‌ها: پژوهش از نوع توصیفی- تحلیلی است که شامل ۶۰ مقاله تحقیقی می­‌باشد. مقالات داخلی آموزش زبان انگلیسی که درباره روش­‌های نوین تدریس بودند از مجلات نمایه شده در پایگاه اسکاپوس و مقالات پزشکی داخلی که مداخله­‌ای بوده از پایگاه پابمد انتخاب شدند. مقالات خارجی هر دو رشته از مجلاتی که ضریب تاثیرشان بالای یک بود و در ISI نمایه می‌­شدند انتخاب شدند که طبق طبقه‌­بندی ابزارهای لغوی هلمز با تاکید بر کلمات تردید و یقین و با استفاده از آزمون خی دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته‌ها: نتایج حاصل تفاوت معناداری در استفاده از کلمات تردید و عدم وجود تفاوت معنادار در استفاده از کلمات یقین در میان واژگان استفاده شده در مقالات دانشگاهی آموزش زبان انگلیسی و پزشکی را نشان می‌­دهد که حاکی از استفاده نادرست از این کلمات توسط نویسندگان غیر­بومی در نوشتن مقالات دانشگاهی می­‌باشد. نتیجه‌گیری: تحقیق حاضر نشان‌­دهنده­‌ی درصد بالای استفاده از کلمات تردید در مقالات آموزش زبان انگلیسی نسبت به مقالات پزشکی می­‌باشد که استفاده نادرست از آن­ها توسط نویسندگان، پیامدهای ناخوشایندی در مقابل پیشرفت مهارت نوشتن مقالات دانشگاهی به زبان انگلیسی خواهد داشت. SP - 7 EP - 15 AU - Sarkhosh, Mehdi AU - Farokheslamloo, Nazila AD - Department of Forein Languages, Faculty of Literature and Humanities, Urmia University, Urmia, Iran KW - Hedging KW - Booster KW - Medical KW - English teaching KW - Article UR - http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-194-fa.html DO - 10.22088/cjs.7.1.7 ER -