[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
نمایه ها::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 11، شماره 2 - ( 9-1403 ) ::
دوره 11 شماره 2 صفحات 63-52 برگشت به فهرست نسخه ها
تحلیل علم‌سنجی بروندادهای علمی حوزه موضوعی بازاریابی دیجیتال
اسماعیل مصطفوی* ، یگانه داستار
گروه علم اطلاعات و دانش‌شناسی، دانشگاه یزد، یزد، ایران ، mostafavi@yazd.ac.ir
چکیده:   (113 مشاهده)
سابقه و هدف: اینترنت راه جدیدی را برای خلاقیت بیشتر به بازاریابان ارائه کرده است که در نتیجه شفافیت بیشتری در بازاریابی ایجاد می‌شود. گسترش پلتفرم‌های رسانه‌های دیجیتال و استفاده تجاری از اینترنت، چشم‌­انداز کسب و کار را تغییر داده است. هدف پژوهش حاضر تحلیل علم‌سنجی تولیدات علمی حوزه موضوعی بازاریابی دیجیتال در پایگاه اطلاعاتی وب­‌آوساینس است.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی-تحلیلی و از نوع کاربردی است که با رویکرد علم‌سنجی انجام شده است. جامعه مطالعه، پژوهش‌های انجام‌­شده در حوزه موضوعی بازاریابی دیجیتال در پایگاه اطلاعاتی وب‌­آوساینس (۲۰۲۴-۱۹۸۰) است. برای تحلیل داده‌ها و ترسیم نقشه‌های علمی از نرم‌افزارهای اکسل، و RStudio استفاده شده است.
یافته‌ها: نمودار راهبری تحلیل محتوای مطالعات بازاریابی دیجیتال نشان می‌دهد که در چارک اول، موضوع «بازاریابی دیجیتال، رسانه‌های اجتماعی و کووید ۱۹» و «بازاریابی رسانه‌های اجتماعی، رفتار مصرف‌کننده و اعتبار» دارای بالاترین میزان توسعه‌­یافتگی و ربط است. در چارک دوم «رسانه اجتماعی» قرار دارد که نشان‌دهنده موضوعات خاص این حوزه است. همچنین خوشه «بازاریابی و تجارت الکترونیک» با ربع چهارم اشتراک دارد. در چارک سوم، خوشه «هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی» قرار دارد که دارای پایین‌ترین میزان توسعه‌­یافتگی و ربط هستند و در نتیجه نابالغ و توسعه نیافته تلقی می‌شوند. همچنین خوشه «گردشگری و تکنولوژی» با ربع چهارم اشتراک دارد. در چارک چهارم، خوشه «بازاریابی آنلاین» قرار دارد که بیانگر موضوعات اساسی می‌­باشد.
نتیجه‌گیری: تمرکز مطالعات بر حوزه‌های موضوعی رسانه‌های اجتماعی، شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی دیجیتال، تجارت الکترونیک، هوش تجاری، مدیریت ارتباط با مشتری، یادگیری ماشینی، استراتژی دیجیتال، بازاریابی تاثیرگذار، تعامل رسانه‌های اجتماعی، تبلیغات تعاملی و شبکه‌های ارتباطی بوده است.
واژه‌های کلیدی: تحلیل محتوا، علم‌سنجی، بازاریابی دیجیتال، پایگاه اطلاعاتی وب‌آوساینس، ترسیم نقشه علم
متن کامل [PDF 1392 kb]   (54 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: علم سنجی
دریافت: 1403/7/15 | ویرایش نهایی: 1403/9/16 | پذیرش: 1403/9/22 | انتشار الکترونیک: 1403/10/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Mostafavi I, Dastar Y. Scientometric analysis of scientific outputs in the field of digital marketing. CJS 2024; 11 (2) :52-63
URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-365-fa.html

مصطفوی اسماعیل، داستار یگانه. تحلیل علم‌سنجی بروندادهای علمی حوزه موضوعی بازاریابی دیجیتال. مجله علم سنجي كاسپين. 1403; 11 (2) :52-63

URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-365-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 11، شماره 2 - ( 9-1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Caspian Journal of Scientometrics
Persian site map - English site map - Created in 0.08 seconds with 36 queries by YEKTAWEB 4679