%0 Journal Article %A takali, homaila %T Tehran University Sports Management Research: Content analysis %J Caspian Journal of Scientometrics %V 4 %N 1 %U http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-128-fa.html %R 10.22088/cjs.4.1.45 %D 2017 %K Dissertation, Content analysis, Physical education, Research, %X سابقه و هدف: قدرت یک رشته دانشگاهی به بدنه دانش متمایزی است که بوسیله رشته دیگری فراهم نشده باشد. پژوهش­‌ها در قالب پایان­‌نامه و رساله می‌بایست بخش وسیعی از این بدنه را بسازند. تحقیق حاضر به بررسی این قالب‌ها در جهت ساخت دانش جدید در حوزه مدیریت ورزشی می­‌پردازد. مواد و روش‌ها: روش تحقیق توصیفی و مسیر اجرا تحلیل محتواست. جامعه آماری تحقیق متشکل از 167 پایان­‌نامه و رساله است که از سال 1390 لغایت 1395 به چاپ رسیده‌اند. ابزار تحقیق، برگه کد‌گذاری متعلق به قاسمی و همکاران و ضریب توافق (پی اسکات) بین کدگذاران 0/79 بوده است. آزمون خی دو در سطح معناداری 0/05 نیز برای مقایسه گروه‌­ها استفاده گردید. یافته‌ها: 52/8% پژوهش‌­ها به هیچ رشته ورزشی اشاره نکرده‌­اند. از بین مابقی مطالعات 14/8% در خصوص فوتبال یا فوتسال و بازیکنان و مربیان و یا سازمان­‌های مدیریتی این رشته بوده است. اکثر عناوین از رشته­‌های دیگر مانند مدیریت است و به موضوعات برخاسته از رشته تربیت بدنی که جزء ویژگی­‌های آن محسوب می­‌شود مانند وضعیت اردو (0/6%)، اوقات فراغت (0/6%) و رویداد ورزشی (1/7%) کمتر پرداخته شده است. اگرچه گرایش‌­های بازاریابی، اماکن و رویدادهای ورزشی هم­زمان در دانشکده افتتاح شدند، ولی در 10/3% از مستندات، بازاریابی آمیخته متغیر اول است و گرایش کمتری به دو عنوان دیگر بوده است. 51/7% پژوهش‌­ها با فرضیه و 46/6% با سوال شروع شده است. بین موضوعات تحقیق و رشته‌های ورزشی بر اساس اساتید راهنما تفاوت معنی­‌دار مشاهده شد. نتیجه‌گیری: برای ساخت بدنه دانش در مدیریت ورزشی علاوه بر موضوعات مشترک می‌­بایست توجه به موضوعات تخصصی‌­تر که برخاسته از زمینه ورزش هستند، مد نظر دانشجویان، اساتید و برنامه‌­ریزان این رشته قرار گیرد. %> http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-128-fa.pdf %P 45-51 %& 45 %! %9 Orginal %L A-10-156-1 %+ Faculty of Physical Education and Sport Sciences, University of Tehran, Tehran, Iran. %G eng %@ 2423-4710 %[ 2017