[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
نمایه ها::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 12، شماره 1 - ( 3-1404 ) ::
دوره 12 شماره 1 صفحات 64-55 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی و ترسیم علم تولیدات علمی حوزه رسانه‌های ورزشی در پایگاه وب‌آوساینس
محمد اسلام‌فر ، سید حسین مرعشیان* ، امین خطیبی ، طاهره ازمشا
گروه مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه شهید چمران اهواز، اهواز، ایران ، hmarashian@scu.ac.ir
چکیده:   (45 مشاهده)
سابقه و هدف: رسانه‌­های ورزشی یکی از مهم‌­ترین عوامل شکل­‌گیری ارزش­‌های اجتماعی محسوب می‌­شوند. هدف اصلی این پژوهش، ارزیابی و ترسیم علم تولیدات علمی حوزه رسانه‌­های ورزشی در پایگاه وب‌­آوساینس طی سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۱۶ می‌باشد.
مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر از لحاظ رویکرد از نوع کمّی و به لحاظ هدف از نوع کاربردی و از لحاظ گردآوری داده‌­ها توصیفی-تحلیلی است. جامعه آماری آن را تولیدات علمی حوزه رسانه‌­های ورزشی در پایگاه وب‌­آوساینس طی سال‌های ۲۰۲۳-۲۰۱۶ تشکیل می‌­دهد. این پژوهش با روش علم­‌سنجی انجام شده است. برای ترسیم نقشه­‌های علمی از نرم‌­افزار VOSviewer و برای تجزیه و تحلیل داده­‌ها از نرم‌­افزار Excel و SPSS استفاده شد. برای نرمال بودن یا نبودن داده از آزمون کولموگروف-اسمیرنوف و برای پاسخ به فرضیه‌­های پژوهش از آزمون ضریب همبستگی اسپیرمن استفاده گردید.
یافته‌ها: بررسی‌­ها نشان می‌دهد نقشه همکاری علمی نویسندگان مقاله‌­های رسانه‌­های ورزشی منسجم نیست و در خوشه‌­ها و رنگ­‌های مختلف پراکنده شده‌­اند که نشان­‌دهنده‌­ی این است که احتمالا نویسندگان هر خوشه در یک حوزه موضوعی با هم همکاری کرده‌­اند و فیلد موضوعی هر خوشه نسبت به خوشه‌­های دیگر متفاوت است. همچنین میان تعداد مدارک و تعداد استنادهای دانشگاه‌ها/سازمان­‌های مشارکت­‌کننده در تولید مدارک حوزه رسانه‌های ورزشی در پایگاه وب‌­آوساینس‌ رابطه معناداری وجود دارد (۰/۷۷۱=r و ۰/۰۰۱>p).
نتیجه‌گیری: در تولیدات علمی حوزه رسانه­‌های ورزشی، بین تعداد مقالات و تعداد استنادهای دریافتی نویسندگان رابطه معناداری وجود دارد.
واژه‌های کلیدی: رسانه‌های ورزشی‌، پایگاه وب‌آوساینس، تولیدات علمی، علم‌سنجی‌
متن کامل [PDF 1257 kb]   (27 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: علم سنجی
دریافت: 1404/1/8 | ویرایش نهایی: 1404/5/5 | پذیرش: 1404/5/11 | انتشار الکترونیک: 1404/5/20
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Eslamfar M, Marashian S H, Khatibi A, Azmsha T. Evaluation and knowledge mapping of scientific products in the field of sports media in the Web of Science. CJS 2025; 12 (1) :55-64
URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-393-fa.html

اسلام‌فر محمد، مرعشیان سید حسین، خطیبی امین، ازمشا طاهره. ارزیابی و ترسیم علم تولیدات علمی حوزه رسانه‌های ورزشی در پایگاه وب‌آوساینس. مجله علم سنجي كاسپين. 1404; 12 (1) :55-64

URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-393-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 12، شماره 1 - ( 3-1404 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Caspian Journal of Scientometrics
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4714