[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
نمایه ها::
تماس با ما::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: سال 2، شماره 1 - ( 6-1394 ) ::
دوره 2 شماره 1 صفحات 12-7 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات کتابخانه ای: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی بابل
موسی یمین فیروز ، حامد حسین زاده* ، همت قلی نیا آهنگر ، خدیجه محمدی ، منیژه امامی ، فرشته غضنفری
دانشگاه علوم پزشکی بابل ، hamedhamedya@yahoo.com
چکیده:   (16527 مشاهده)

سابقه و هدف: محور اساسی پویایی هر سازمان، رضایت کاربران آن است. هدف از پژوهش حاضر تعیین میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات کتابخانه ای در دانشگاه علوم پزشکی بابل است.

مواد و روش‌ها: پژوهش حاضر بصورت پیمایشی و از نوع تحلیلی است. جامعه این پژوهش شامل 245 نفر از مراجعان کتابخانه های دانشگاه علوم پزشکی بابل است که بصورت تصادفی منظم انتخاب گردیدند. از پرسشنامه پژوهشگر ساخته برای گردآوری اطلاعات استفاده گردید و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات نیز از آزمون آماری تی و ANOVA در سطح معناداری 0/05 استفاده شده است.

یافته‌ها: میانگین کل نمره رضایتمندی کاربران از خدمات کتابخانه ای دانشگاه علوم پزشکی بابل 0/66±3/77 بدست آمد که به طور معناداری از متوسط بیشتر بوده است(Sig<0.05). از بین 8 کتابخانه ی مورد بررسی، کتابخانه بیمارستان کودکان امیرکلا با میانگین 0/54±4/48 بیشترین میزان رضایتمندی و کتابخانه زهراوی با میانگین 0/64±3/25 کمترین میزان رضایتمندی رو به خود اختصاص داده اند. بیشترین میزان رضایت مندی به ترتیب در ابعاد نیروی انسانی(4/35) و کمترین میزان رضایتمندی به بعد امکانات کتابخانه ای (3/10) تعلق دارد. و نتایج آزمون ANOVA نیز نشان داد که میانگین رضایتمندی کاربران در ابعاد مختلف در تمامی کتابخانه های مورد بررسی تفاوت معناداری بایکدیگر داشته است(Sig<0.05).

نتیجه‌گیری: میزان رضایت مراجعان از خدمات کتابخانه ای دانشگاه علوم پزشکی بابل در تمامی ابعاد مورد بررسی، بالاتر از حد متوسط است.

واژه‌های کلیدی: رضایتمندی، خدمات کتابخانه ای کتابخانه مراکز دانشگاهی، دانشگاه علوم پزشکی بابل
متن کامل [PDF 534 kb]   (4238 دریافت)    
نوع مطالعه: اصیل | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1393/10/29 | ویرایش نهایی: 1397/5/12 | پذیرش: 1394/3/27 | انتشار الکترونیک: 1394/6/2
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Yaminfirooz M, Hoseinzadeh H, Gholinia-Ahangar H, Mohamadi K, Emami M, Ghazanfari F. Clients' satisfaction of library services: A case study in Babol University of Medical Sciences. CJS 2015; 2 (1) :7-12
URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-62-fa.html

یمین فیروز موسی، حسین زاده حامد، قلی نیا آهنگر همت، محمدی خدیجه، امامی منیژه، غضنفری فرشته. میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات کتابخانه ای: مطالعه موردی در دانشگاه علوم پزشکی بابل. مجله علم سنجي كاسپين. 1394; 2 (1) :7-12

URL: http://cjs.mubabol.ac.ir/article-1-62-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
سال 2، شماره 1 - ( 6-1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
Caspian Journal of Scientometrics
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 37 queries by YEKTAWEB 4660